Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι πρόδρομοι του Φασισμού

Ντ’ Αννούτσιο και Φιούμε

Ήταν μοιραίο ένας άνθρωπος να ξεσηκώση, περισσότερο από κάθε άλλον, τον πατριωτισμό των Ιταλών και να τους δημιουργήσει την εντύπωσι ότι ακόμη και ένα πραξικόπημα γιά την επαναφορά της τάξεως δεν θα ήταν τραγικό αλλά επιθυμητό: ο #Γκαμπριέλε_ντ'_Αννούτσιο. Η επιρροή του στο #Φασιστικό_κίνημα είναι ίση μ' εκείνη που εξασκούσε ο #Μαρινέτι, αλλά εάν συγκριθούν μεταξύ τους, η πρώτη ουσιαστική διαφορά είναι η τρομερή δημοτικότης που απελάμβανε σαν άτομο ο #Ντ'_Αννούτσιο.
Από το 1890 γοήτευε τις μάζες μ' έναν τρόπο, που ο #Μαρινέτι δεν θα μπορούσε ποτέ του να επιτύχη. Για τις εκατοντάδες χιλιάδες των αναγνωστών ήταν τα μυθιστορήματα, τα ποιήματα και τα θεατρικά έργα του #Ντ'_Αννούτσιο, που ξυπνούσαν την επιθυμία γιά δράσι και ενεργητικότητα, παρά οι υψηλές αρχές και τα ιδανικά που υπέφωσκαν στα μυστικιστικά σχεδόν γραπτά του #Μαρινέτι. Πράγματι η ποιότης της προσωπικότητος του #Ντ'_Αννούτσιο, ο φιληδονισμός του, οι αριστοκρατικοί τρόποι, ο σνομπισμός του, η ματαιοδοξία του, η πολυτάραχη και πολυέξοδη ζωή του, δημιούργησαν μία εικόνα, που αντιμετωπιζόταν με πολύ περισσότερη συμπάθεια από την απλότητα της προσωπικότητος του #Μαρινέτι.
Η τέχνη του 
#Ντ'_Αννούτσιο ήταν μία ιδιάζουσα συνέχεια της #belle_epoque και όπως παρατηρεί ο #Κρότσε "γενικά Ευρωπαϊκή, παρά ειδικά Ιταλική: ούτως ή άλλως ο #Ντ'_Αννούτσιο είχε βρει από το πλατύ κοινό παγκοσμίως ευμενή υποδοχή, τέτοια που η #Ιταλική_Φιλολογία είχε να γνωρίση την εποχή της μεταστάσεως και ειδικώτερα στην Γαλλία, η τέχνη του χαιρετίσθηκε σαν #Λατινική_Αναγέννησι".

Το πρόβλημα που ανησυχούσε τρομερά του Ιταλούς, ήταν το θέμα του #Φιούμε. Η συνθήκη του Λονδίνου δεν ανεγνώριζε τα δικαιώματα τους στο λιμάνι αυτό. Το Φιούμε, η Ουγγρική ακτή και η Νότιος Δαλματία επρόκειτο να δοθούν από τους #Συμμάχους στην Κροατία, την Σερβία και το Μαυροβούνιο. Καθώς όμως το τέλος του πολέμου επλησίαζε, η προοπτική μιας ενωμένης Γιουγκοσλαυίας διεγράφετο απειλητικά γιά την Ιταλία και οι απαιτήσεις της στο λιμάνι του Φιούμε έγιναν επίμονες. Και οι απαιτήσεις αυτές δεν ήταν άδικες, την στιγμή κατά την οποία το 49% του πληθυσμού ήταν Ιταλοί, ενώ στην Δαλματία έφθαναν μόλις το 2,8%. Εξ άλλου το Φιούμε ήταν λιμάνι στρατηγικής και οικονομικής σπουδαιότητος. Από την μία πλευρά ισχυροποιούσε τα σύνορα της Ιταλίας με την Γιουγκοσλαυία, που εθεωρείτο στρατηγικώς επικίνδυνη και από την άλλη εάν έπεφτε στα χέρια των Γιουγκοσλαύων θα προσείλκυε το διαμετακομιστικό εμπόριο της Κεντρικής Ευρώπης, αποτελώντας οικονομικό ανταγωνιστή για το λιμάνι της Τεργέστης.
Η στάσις του
 όμως στο θέμα του Φιούμε έδειξε στους Ιταλούς ότι η μεταπολεμική Ευρώπη δεν θα ήταν όπως την περίμεναν. Μαθαίνοντας το μάθημα γιά της σκληράς οδού, το λαϊκό αίσθημα μετεστράφη εναντίον του Αμερικάνου προέδρου και της Αμερικής, με αποτέλεσμα κάθε πρότασις του να γίνεται δεκτή με επιφυλακτικότητα και καχυποψία.
Στις 12 Σεπτεμβρίου του 1919, επικεφαλής χιλίων λεγεωνάριων εβάδισε από το Ρόνκι στο Φιούμε, η #Συμμαχική_φρουρά απεσύρθη και ο  
#Ντ'_Αννούτσιο, ανακοινώνοντας πως θα παρέμενε στην πόλι μέχρι της προσαρτήσεως της από την Ιταλία ανέλαβε δικτατορικές εξουσίες.

(Γεωργίου Κύβελου: Φασισμός και εξουσία)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Επαναστατικός Ντεφαιτισμός ή Πατρίδα;

Τι σημαίνει να «εύχεσαι την ήττα της πατρίδας σου» στον "ιμπεριαλιστικό" πόλεμο; Ο επαναστατικός ντεφαιτισμός # revolutionary_ defeatism , από την αγγλική λέξη defeat που σημαίνει ήττα) είναι η θεωρία που υποστηρίζει ότι σε περίπτωση που ένας πόλεμος που διεξάγεται είναι ιμπεριαλιστικός και από τα δύο μέρη, οι επαναστάτες και των δύο μερών θα πρέπει να προσπαθήσουν να μετατρέψουν τον εθνικό πόλεμο σε εμφύλιο, συναδελφωμένοι με τους στρατιώτες του «εχθρού» και ανατρέποντας τις αστικές κυβερνήσεις τους. Ο Λένιν δίδασκε πως το προλεταριάτο πρέπει να εύχεται τη στρατιωτική ήττα της δικής του κυβέρνησης στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο, με την έννοια ότι αυτή η ήττα θα διευκόλυνε την εξέγερση για την ανατροπή της άρχουσας τάξης. K αθ' όλη τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και σ' ολόκληρο τον κόσμο οι μόνοι που αγωνίστηκαν κάτω από τις αρχές του επαναστατικού ντεφαιτισμού ήταν στην Ελλάδα η διεθνιστική ομάδα του #Στίνα -στην οποία συμμετείχαν μεταξύ άλλων ο #Καστοριά

Βίοι: Juan Domingo Peron - Ernesto Che Guevara

“ Ο #Περονισμός σαν ένα Εθνικό, Λαϊκό και Επαναστατικό Κίνημα από την παράδοση και τους αγώνες του, αποδίδει τιμή στον ιδεαλιστή, στον επαναστάτη, στον κομαντάντε Ερνέστο Τσε Γκεβάρα, Αργεντινό, αντάρτη που έπεσε νεκρός κατά τη διάρκεια μιας πολεμικής επιχείρησης για τον θρίαμβο των Εθνικών Επαναστάσεων στην Λατινική Αμερική.” Χουάν Νομίνγκο Περόν. Εν Εξορία, Μαδρίτη, 24/10/1967” Ελάχιστες είναι οι πληροφορίες γύρω από τις σχέσεις και τις απόψεις αυτών τον δύο ποιο διάσημων Αργεντίνων ανδρών και μόνο αυτό το γεγονός προκαλεί περιέργεια. Σύμφωνα με την αριστερή παραφιλολογία, ο Τσε Γκεβάρα απεχθανόταν τον λαϊκιστη Περόν και αναφερόμενοι γενικότερα ότι συμμετείχε στις αντιπερονικές διαδηλώσεις το 1952. Δεν υπάρχει καμία απόδειξη για κάτι τέτοιο και όλοι όσοι έχουν διαβάσει για τη ζωή του Τσε παρατηρούν κάτι πάρα πολύ περίεργο. Μέχρι την στιγμή που ο Τσε έφυγε από την Αργεντινή έδειχνε να έχει μια εντυπωσιακή αδιαφορία για την πολιτική ζωή της χώρας του και όπως γράφει σε μια από

Λίβανος: Το σταυροδρόμι των αντιθέσεων

Η αρχή του εμφυλίου πολέμου Κυριακή 13 Απρίλη 1975: στην χριστιανική συνοικία Αϊν-έλ-Ρεμανέχ, γίνεται η λειτουργία, αλλά πρόκειται κυρίως για #φαλαγγίτες πολιτοφύλακες που μοιάζουν να έχουν συγκεντρωθεί αυτό το πρωινό για να κάνουν το καθήκον τους σαν χριστιανοί. Είναι μάλιστα οπλισμένοι. Ο ηγέτης τους Πιέρ Τζεμαγιέλ παρευρίσκεται σ' αυτήν την τελετή καθώς επίσης και ο τέως πρόεδρος της Λιβανέζικης Δημοκρατίας, Καμίλ Σαμούν, ηγέτης του Εθνικού Φιλελεύθερου Κόμματος. Η λειτουργία τέλειωσε κατά το μεσημέρι. Φαίνεται όμως πως οι ένοπλοι πολιτοφύλακες χρειάζεται να παραμείνουν στην εκκλησία. Στην αρχή του απογεύματος κατά την διέλευση λεωφορείου που μεταφέρει κατοίκους του παλαιστινιακού στρατοπέδου του #Ταρ_ελ_Ζάαταρ διασχίζει το # Αϊν-έλ-Ρεμανέχ. Πρόκειται για παλαιστίνιες οικογένειες που επιστρέφουν από μία συγκέντρωση που οργάνωσε στην Βηρυττό το #Μέτωπο_της_Άρνησης. Επιστρέφουν στο στρατόπεδο. Το λεωφορείο γίνεται κόσκινο από τις σφαίρες. 27 άτομα σκοτώνονται. Στο ραδιό